Gyakran érkező kérés, már-már alapvető igény az ügyfelek részéről a honlap építések során, hogy optimalizáljuk az oldalt úgy, hogy az legyen az első a Google keresések találati listáján.
Ilyenkor persze meglepődik az ügyfél, mikor visszakérdezünk, hogy “jó, de milyen kifejezésre? A mindig mindenre?” Ez természetesen nem lehetséges.
Tehát mire legyen első az oldal? Egy témára? Egy területre? Ez már egy olyan kérdés, ami közelebb visz a jó megoldáshoz. A helyes felvetés, hogy az Ön vevői mire keresnek, Ön mit szeretne eladni, mit nézegetnek az Ön potenciális ügyfelei, ki a célcsoportja? Kik számítanak az Ön konkurenciáinak? Sokszor nehéz mindezekre a válasz, de erre is van megoldás, hiszen ha már vannak rész-válaszok, akkor az Internet és a Google is sokat segít, Mi pedig abban tudunk segíteni, hogy ezeket az adatokat kinyerjük az Ön számára.
Ha pedig már tudjuk a válaszokat és le tudtuk szűkíteni a célokat, konkretizálni a célkitűzéseket, akkor valóban el lehet kezdeni a keresőoptimalizálást és még akár elsők is lehetünk a Google találati listában, a megfelelő háttér munkával.
Ráadásul mindezzel két legyet ütünk egy csapásra, hiszen az oldal reklámozásakor, a hirdetések hatékonyabbá tételekor pontosan ugyanezen kérdések merülnek fel, vagyis a már megszerzett ismeretek a marketing tevékenységek során újra felhasználhatóak.
Kereső optimalizálás Wikipédia