Tartalom vagy hirdetés?

Tartalom vagy hirdetés?

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy elkészül egy weboldal, felkerülnek rá a kínált termékek és szolgáltatások, majd elkezdik hirdetni az oldalt a Google Adwords-ben és a közösségi médiákban, legfőképp a Facebook-on. A hirdetést levezénylő ügynökségtől gyönyörű statisztikák érkeznek arról, hogy milyen szépen nőtt a nézettség, csak épp a kereskedelmi adatok nem nőnek ilyen mértékben. Sok esetben a hirdetési költségek sem térülnek meg. Mindez nem véletlen.

Mi áll a hátterében?

Az Adwords-ben a hirdetés ára attól függ, hogy az adott kifejezésre milyen helyezése van a Google találati listán az oldalnak. Valójában tehát az organikus keresésben elfoglalt helyezésünk és a hirdetésben elért hely közötti árat fizetjük meg egy-egy ilyen kampány során.

Ebből mindjárt látszik is, hogy az, aki eleve egy jó helyezéssel rendelkezik a találati listán, sokkal kisebb költséggel és sokkal hatékonyabban hirdethet. Alapvető tehát, hogy a SEO (kereső optimalizálás) a hatékonyabb módszer, amihez viszont megfelelő tartalom kell és csak erre épülhet a hirdetési stratégia, nem pedig fordítva.

A forgalom szempontjából szintén meghatározó az új és visszatérő felhasználók aránya. Régóta ismert marketing szabály, hogy egy új ügyfél megnyerésének költsége többszöröse annak, mint amit egy régi, már meglévő, elégedett ügyfél megtartására szükséges fordítanunk.

Ehhez azonban alapvető feltétel az elégedett ügyfél. Vagyis potenciális ügyfelünk azt kell kapja, amit valóban keresett és amit a hirdetésben látott. Ha tehát a tartalom nem megfelelő, akkor bizony csak elégedetlen “ügyféllel” és annak negatív tapasztalatával leszünk gazdagabbak, ami közismerten a legkártékonyabb negatív reklám. Egy rossz hirdetéssel felhívjuk a látogató figyelmét arra, hogy mink nincs, és ezért még hirdetési díjat is fizetünk? Nem tűnik jó befektetésnek, inkább erős öngólnak. Az eredményesség szempontjából elsődleges tehát, hogy specifikus oldalaink legyenek, valóban csak annak annak a kiemelt tartalomnak a hirdetése történjen meg, és a konkrét hirdetés az adott egyedi fogadó oldalra vezessen, bármely hirdetési platformról is érkezik a látogató! Így máris érthető, mennyire téves elképzelés az, mikor sok-sok kulcsszóval történik egy oldal hirdetése, ami mind csak a főoldalra vezet.

Ne higgyen tehát azoknak a “szakértőknek”, akik egyből hirdetnének és azonnali eredményt ígérnek! Az út csakis a megfelelő tartalmakon és fokozatokon keresztül vezet, amihez Mi biztosítani tudjuk a megfelelő szakértelmet. Erre építve célszerű aztán közösen meghatározni a hirdetési stratégiát, mely valódi, közösen elért, hosszú távon sikeres internetes jelenlétet eredményezhet.

Az Ön email címe nem kerül megjelenítésre. A kötelezően kitöltendő mezőket * jelöli.

Telefon: +36 70 635-8657, +36 34 579-010
Fax: +36 34 579-011
Sánc u. 2.
Székhely: Hungarian TravelTech Kft. 2837 Vértesszőlős